Jak samodzielnie zbudować sklep internetowy
Jak samodzielnie zbudować sklep internetowy – zajmujesz się rękodziełem i chcesz zacząć sprzedawać swoje wyroby? A może masz inny plan na otwarcie małego sklepu? Rozpoczęcie może być trudne, zwłaszcza jeśli nie masz środków na wynajem domu. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem jest otwarcie sklepu internetowego, którego koszt jest znacznie niższy niż koszty związane z otwarciem stacjonarnego punktu.
Ponadto dzięki takiemu formatowi sklepu możesz dotrzeć do większej liczby klientów – ponieważ nie masz ograniczeń lokalizacyjnych. Jak samodzielnie założyć sklep internetowy: od czego zacząć? Jak stworzyć od podstaw własny sklep internetowy? Na co należy zwrócić uwagę? Po przeczytaniu poniższego artykułu znajdziesz odpowiedzi na te i inne irytujące pytania.
Analiza rynku i wybór produktów
Zanim zaczniesz budować własny sklep, zacznij od dokładnego zbadania rynku i przeanalizowania, jakich produktów chcą Twoi klienci. Okazuje się, że produkt, który zamierzasz sprzedać, nie będzie dochodowym biznesem, tylko stracisz pieniądze. Spróbuj wpasować się w niszę rynkową – choć nie jest to łatwe, zwłaszcza w dzisiejszych czasach mamy wiele sklepów oferujących szeroki asortyment produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Jednak gdy znajdziesz produkt, który chcesz sprzedać i wiesz, że będzie na niego popyt, możesz przejść do następnego kroku. Najpierw wybierz nazwę sklepu — musi być chwytliwa i zapadająca w pamięć — aby klienci mogli łatwo udostępniać informacje na jej temat. Kiedy już masz pomysł na swój produkt i wymyślisz idealną nazwę, możesz przejść do kolejnego etapu – stworzenia strony internetowej. Początkujący użytkownicy z ograniczonymi środkami finansowymi najczęściej korzystają z gotowych platform – na których za niewielką opłatą mogą założyć własny sklep.
Wybór platformy i projekt strony internetowej
Sklep internetowy można założyć, budując własną stronę internetową – w tym celu zwykle trzeba zatrudnić informatyka, który zrobi to za Ciebie. Jednak czynność ta wiąże się z dodatkowymi, często niebagatelnymi kosztami. A co jeśli nie mamy na to środków i chcemy sami otworzyć sklep internetowy? Czy to możliwe? z pewnością. Kiedy nie masz dużego kapitału początkowego, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z platformy oferującej otwarcie sklepu internetowego. Tego typu platformy często zajmują się również projektowaniem stron internetowych – nie musisz więc zatrudniać grafika, aby Twój sklep był miejscem przyjaznym dla klientów. Założenie sklepu za pomocą platformy internetowej to zwykle kilka prostych kroków – każdy krok jest szczegółowo opisany. Każdy, kto choć trochę ma kontakt z Internetem, poradzi sobie z tym bez problemu.
Dostawa i płatność
Bardzo ważne jest również dostosowanie sposobu płatności i sposobu dostawy do potrzeb klientów. Wiele osób ceni sobie teraz ekspresową dostawę do punktów odbioru osobistego, ponieważ wygodnie jest odebrać z nich w dowolnym momencie. Jeśli nie dasz swoim klientom takiej możliwości, najprawdopodobniej zrezygnują z zakupu i wybiorą inny sklep internetowy, który ma taką możliwość. Klienci lubią mieć opcje, dlatego ważne jest, aby dodać przynajmniej kilka metod płatności, takich jak: BLIK, PayPal, karta płatnicza, przelew bankowy czy płatność za pobraniem.
Jeśli nie dostosujesz się do potrzeb swoich konsumentów i nie dasz im możliwości wyboru w obu obszarach, ryzykujesz utratę całej rzeszy klientów, którzy mogą być zainteresowani zakupem Twojego produktu. Z punktu widzenia odbiorcy te pozornie nieistotne kwestie są równie ważne. Zakładając własny sklep internetowy, musisz postawić się w sytuacji kupującego i zastanowić się, czego oczekujesz od dobrego sklepu internetowego.
Handel lewarowany reklamą
Samo zbudowanie sklepu internetowego i prezentowanie tam swoich najlepszych produktów nie gwarantuje sukcesu. Jednym z najważniejszych aspektów jest reklama. Dzięki nim konsumenci wiedzą o naszym sklepie i dzięki temu nasi klienci wiedzą, co mogą u nas kupić. Jak zrobić dobrą reklamę? Cóż, to nie jest takie trudne, jak się wydaje. Jeśli masz bardzo popularne konta w mediach społecznościowych, możesz umieścić linki do swojego sklepu lub dodawać posty zachęcające do zakupu Twoich produktów. Możesz także inwestować w kampanie reklamowe, na przykład na Facebooku czy Instagramie.
Jak zrobić dobrą reklamę? Konsumenci skupiają się przede wszystkim na chwytliwych hasłach lub popularnych kampaniach i hasłach. Aby Twoja reklama odniosła skutek, musisz znać aktualne trendy – szczególnie te popularne wśród młodych ludzi, bo to oni są głównymi odbiorcami reklamy internetowej – i dopasować do nich hasło reklamowe.